Психологічні травми, зумовлені війною, мають довготривалі наслідки для дитячої психіки: чим довший конфлікт, тим серйозніші симптоми. Проте попри нелюдські умови діти мають величезний потенціал життєстійкості, що дозволяє їм вирости та стати повноцінними індивідами всупереч отриманим психологічним травмам. Дослідники визначили кілька захисних механізмів, найважливішими серед яких є ефективні стратегії подолання труднощів, позитивна система переконань, здорові сімейні стосунки та дружба.
Інформаційно-методичні матеріали, розроблені в межах проекту «Розвиток навичок стійкості у дітей, які навчаються під час війни», що впровадила Всеукраїнська благодійна організація «Український фонд «Благополуччя дітей» за фінансової підтримки Ради Європи, підготовлені для освітян з метою оволодіння ними простими та доступними способами підтримки власних ресурсів та ресурсів дітей в умовах війни.
Це видання містить п’ять умовних правил, які покликані допомогти подолати труднощі, що є перешкодою на шляху до якісного навчання та взаємодії безпосередньо у класі в онлайн чи офлайн форматі. Ці правила охоплюють такі питання:
- як подбати про власну безпеку та захищеність тих, хто поруч;
- як допомогти дітям проживати їхні почуття та чому важливо реагувати на власні;
- як працювати з дітьми в стані стресу через війну;
- чому під час воєнних дій важливо дбати про спільні цінності;
- яким чином тримати рівновагу заради власних внутрішніх ресурсів.
Завантажити у форматі зручному для читання на мобільних пристроях.
Матеріали створені Український фондом "Благополуччя дітей" в рамках проекту Ради Європи "Боротьба з насильством щодо дітей в Україні, Фаза ІІІ".
Джерело: Український фонд "Благополуччя дітей"