20 квітня 2019 року Український фонд «Благополуччя дітей» розпочав інформаційно-просвітницьку кампанію за безпечний Інтернет для підлітків. Її мета – аби якомога більше людей звернули увагу на проблему зваблення в мережі та дізналися про способи їй протистояти.
Гасло кампанії: "Батьківство – це виклик. Будьте пильними, аби чогось не проґавити"

Кожна п’ята дитина в Україні стикається з сексуальним насильством у різних формах. Цей досвід може залишити травму на все життя. І сьогодні чи не найбільше ризиків зосереджено в Інтернеті. Адже анонімна мережа – ідеальний простір для зловмисників, а вік користувачів мережі щороку знижується.

DiagramМайже чверть європейських підлітків (23,1%) зізнаються, що зустрічалися з дорослими, з якими познайомилися в Інтернеті, при цьому третина з них нікому про це не розповідала!1 Для зловмисників, які за допомогою маніпуляцій схиляють дітей до створення матеріалів еротичного характеру, а іноді до реальних зустрічей та сексуального використання, це дуже сприятливі умови. Тому кількість зафіксованих випадків спокушання в мережі, або грумінгу, щороку зростає.2

«Ми оперуємо даними наших колег із Польщі, Великої Британії, США тощо, тому що у нас подібні дослідження не проводилися, – зазначає Тетяна Цюман, голова правління Фонду та експертка з протидії сексуальному насильству. – Однак достеменно відомо, що Україна з незначним відставанням повторює всі європейські тенденції в мережі – а значить, виклики перед нами ідентичні. Так, третина дзвінків на Національну дитячу «гарячу» лінію в 2017–18 роках стосувалася небезпек в мережі Інтернет».

Кампанія «Уважні батьки» розроблена у відповідь на проблему зваблення в мережі. Вона звертає увагу батьків та осіб, які їх замінюють, на те, що їм належить ключова роль у захисті дітей від загроз онлайн. Адже маніпулятори зазвичай обирають своїми цілями дітей, які потребують уваги, схвалення, та тих, які залишилися сам на сам із власними проблемами.

Оригінальні матеріали кампанії розроблені фондом «Даємо дітям силу» (Польща) та доповнені й адаптовані Українським фондом «Благополуччя дітей» для поширення в Україні.3

Для кампанії розроблені наступні інформаційно-просвітницькі матеріали:

Короткометражний фільм (105 сек.), який привертає увагу до проблеми зваблення в мережі та може бут гарним приводом для розмови з батьками й дітьми.

Веб-сторінка кампанії, постери, брошура для батьків, а також сценарії занять із дітьми та батьками, які допоможуть розібратися, чим небезпечний грумінг, що таке уважне батьківство та як подбати про онлайн-безпеку дитини.

 

 

Усі небайдужі можуть долучитися та підтримати кампанію в доступний спосіб. Наприклад, але не тільки:

  • підписатися на сторінку кампанії «Уважні батьки» у Фейсбуці та поширювати її інформацію;
  • взяти участь у вебінарі (анонс буде на сторінці кампанії у Фейсбуці);
  • розповсюдити постери кампанії у закладах Вашого населеного пункту (їх можна замовити, звернувшись на ел. адресу info@ccf.kiev.ua);
  • провести зустріч з батьками за розробленим сценарієм напередодні канікул;
  • провести заняття з дітьми за розробленим сценарієм;
  • опублікувати статтю у соціальних мережах чи на веб-сторінці про проведений захід із хештегом #УважніБатьки;
  • поділитися власними ідеями про те, як можна запобігати зваблюванню дітей у мережі та як підтримати дитину, яка постраждала;
  • допомогти розмістити відеофільм у ефірі регіональних телевізійних каналів.

Батьківство – це виклик. Будьмо пильними!

 

 

1Діти та молодь в Інтернеті – користування та загрози з перспективи опікунів. Витяг з досліджень №110/2015, Центр досліджень громадської думки, Варшава, 2015.

2Батьки і діти перед лицем загроз для дітей в Інтернеті. TNS для Orange Польща та Фонду Orange у співпраці з фондом «Даємо дітям силу» 2016.

3Кампанія проводиться за підтримки ОАК Foundation та Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.

 

Джерело: https://childfund.org.ua/novyny/uvazhnibatki