Поліцейським та іншим фахівцям, які комунікують з дитиною, яка опинилася в контакті із законом, вкрай важливо знати та враховувати під час спілкування з нею, її опитування або допиту (як процесуальній дії) психологічні особливості дітей різного віку, незалежно від їхнього процесуального статусу (дитина, яка постраждала, дитина-свідок або дитина, яка вчинила правопорушення).
Ключовими такими особливостями дітей 3 – 6 років є:
- нездатність контролювати власні емоції: у дитини ще до кінця не сформована лімбічна частина мозку, яка відповідає за контроль емоцій;
- залежність від думки та схвалення дорослого та бажання відповідати очікуванням. Зв’язаність із дорослим, до якого звертається за заспокоєнням, якщо не розуміє певних процесів, за допомогою та захистом; діти розрізняють «свій», «чужий», «добре», «погано» за допомогою та з позиції дорослого;
- моделювання життя дорослих через гру – тож, важливо використовувати елементи гри як спосіб комунікації з дитиною дошкільного віку. Саме через гру дитина зможе відтворити актуальні сюжети та події, що відбувалися з нею.
Більше у відео:
Якими є ключові особливості молодшого шкільного віку (6 – 10 років)? Які прийоми та техніки можуть використовуватись для ефективного опитування або ж допиту дитини цього віку, яка опинилася у контакті із законом?
Якими є ключові особливості підліткового віку? Якою є специфіка опитування або ж допиту дитини підліткового віку? Що допомагає або ж, навпаки, може ускладнити, комунікацію з ними?
Серія відео була створена ВГЦ «Волонтер» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ).
_____________________________________________
Інші статті за темою:
- Методичні рекомендації щодо опитування дітей, які стали свідками та/або жертвами насильства, а також вчинили насильство
- «Зелені кімнати»: нормативно-правове забезпечення функціонування
- Чи існують в Україні необхідні умови для захисту дітей під час кримінального провадження