Поліцейським та іншим фахівцям, які комунікують з дитиною, яка опинилася в контакті із законом, вкрай важливо знати та враховувати під час спілкування з нею, її опитування або допиту (як процесуальній дії) психологічні особливості дітей різного віку, незалежно від їхнього процесуального статусу (дитина, яка постраждала, дитина-свідок або дитина, яка вчинила правопорушення).

 

 

Ключовими такими особливостями дітей 3 – 6 років є:

  • нездатність контролювати власні емоції: у дитини ще до кінця не сформована лімбічна частина мозку, яка відповідає за контроль емоцій;
  • залежність від думки та схвалення дорослого та бажання відповідати очікуванням. Зв’язаність із дорослим, до якого звертається за заспокоєнням, якщо не розуміє певних процесів, за допомогою та захистом; діти розрізняють «свій», «чужий», «добре», «погано» за допомогою та з позиції дорослого;
  • моделювання життя дорослих через гру – тож, важливо використовувати елементи гри як спосіб комунікації з дитиною дошкільного віку. Саме через гру дитина зможе відтворити актуальні сюжети та події, що відбувалися з нею.

Більше у відео:

 

 

Якими є ключові особливості молодшого шкільного віку (6 – 10 років)? Які прийоми та техніки можуть використовуватись для ефективного опитування або ж допиту дитини цього віку, яка опинилася у контакті із законом?

 

 

Якими є ключові особливості підліткового віку? Якою є специфіка опитування або ж допиту дитини підліткового віку? Що допомагає або ж, навпаки, може ускладнити, комунікацію з ними?

 

 

Серія відео була створена ВГЦ «Волонтер» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ).

 

Джерело

_____________________________________________

Інші статті за темою: